Achievements Require Excellent ‘Partner’

Practicing gymnastics at certain times and scheduled will certainly make a person skilled at doing the movements. Even difficult movements can be done later.  Movements such as flipping repeatedly in tumbling, as well as the attraction of cheerleaders, of course they have to practice often in doing these moves.

tumble-mati-1

The movements in tumbling certainly make us feel amazed when we see the appearance of a person who flips repeatedly. Tumbling usually performs acrobatic movements, flipping repeatedly along the air tumble track.  

Have you ever watch tumbling competition?  Tumbling is a gymnastics discipline in which athletes perform a series of acrobatic skills down a 25 metres (82 ft) long sprung track.

What about the movements of cheerleaders?  Cheerleaders perform flips while they are at match events.  Flipping in the air and being able to land properly, of course they have to practice regularly.  Safety is of course very necessary . Cheerleader needs 'excellent partner' which keep safety in their somersault  exercise.

What is The Excellent Partner?

Air tumble track for gymnastics is the answer.  This tumble track is certainly needed when practicing and competing for the sport of tumbling. Meanwhile, cheerleaders usually need a tumble mat when practicing. If you need a tumble mat, of course you are looking for a good quality, durable, affordable price and when used it does not cause pain. it is also practical when used. 

tumble-mat-2
Gray Air Gymnastics Track Tumbling

Let’s Check TUMBLEMAT

You can choose a suitable and safe mat for training, complementing your gym equipment or for completing. TUMBLEMAT has various products. You can check on tumble mats for gymnastics.

How to buy this air tumble track? Because you are in a different country. Of course you can order it on the TUMBLEMAT website. Although the price of this tumble mat will not include import duty and shipping costs, TUMBLEMAT  will still care to their customer orders.

Here are the things you need to pay attention to from TUMBLEMAT products:

  • The product is inflatable air gymnastic track.
  • The air tumble track is handmade and made from strength material.
  • Double Wall Fabric (DWF) is the material used for this tumble track.
  • Waterproof.
  • Each type of product is distinguished by its thickness (10 cm, 20 cm & 30 cm).
  • Warranty for 2 years
  • If during use there is damage or use for a long time, then the repair will only take 10 minutes with the help of a repair kit & video.

Why Choose Products from TUMBLEMAT

tumble-mat-3
Gymnastics Track Set Air Tumbling

Of course, because TUMBLEMAT has been producing air tumble tracks for 9 years and serving orders across countries. They use good quality materials. The glue is a combination of super glue imported from South Korea. You can ask for customization of products such as style, size and color. You can even ask the name & logo to be imprinted on the air tumble track that you order. Ok, that is air tumble mat review


Post a Comment

26 Comments

  1. Wah aku baru tau mbak ada produk kaya gini. Praktis banget ya memudahkan kita. Apalagi produk2 korea ini rata-rata berkualitas tinggi

    ReplyDelete
  2. Hmm, produk yang cocok nih ebagai alas olahraga. Dengan kualitas terbaik, tentu sangat menjamin keamanan saat kita ada di atasnya ya.

    ReplyDelete
  3. pastinya lebih aman ya kalau olahraga pakai tumble mat kayak gini

    ReplyDelete
  4. Wah.. Bagus nih produk begini. Jd ini bikinan AS ya aslinya. Jd penasaran sm tumblemat gini

    ReplyDelete
  5. Produk ini bermanfaat baik untuk indoor atau outdoor, produk berkualitas

    ReplyDelete
  6. wah alas olahraga dari keluaran korea ini boleh juga ya. apalagi untuk para atlet yang memanfaatkan alas ini juga pastinya nyaman ya kak...bisa untuk streching olahraga nih di dalam rumah...makasih ya kak infonya sudah kubaca translate englishnya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bikinnya di USA mbak. Lemnya yang impor dari Korsel.

      Delete
  7. Wah.. Boleh juga nih produk.. He.. Kebetulan banget aku suka olahraga.. Cus ah jadi pengen juga nih

    ReplyDelete
  8. Alas olahraganya bagus ya kak bisa untuk streching di dalam rumah..mantappp...

    ReplyDelete
  9. Alas olahraganya bagus ya kak bisa untuk streching di dalam rumah..mantappp....

    ReplyDelete
  10. Tumblemat kayak gini baik dimiliki nih, apalagi buat yang gemar berolah raga. Jadi lebih aman dan nyaman bergerak tentunya.

    ReplyDelete
  11. kalo punya alat ini di rumah, dijamin bakalan lebih rajin nih olahraganya dan pastinya hidup jadi lebih sehat yaa

    ReplyDelete
  12. Wah kelihatannya empuk nih itu matras, jadi pengen beli. Mana tahan air dan bergaransi pula ya? Pasti bikin semangat nih latihannya.

    ReplyDelete
  13. jadi ingat rencana mau yoga lagi

    karena menurut dokter, hanya yoga yang bisa dilakuin saya yang kakinya cedera

    otw lihat webnya tumblemat mbak ^^

    ReplyDelete
  14. Never been watching any tumbling competition. But I can imagine that they, the performer, could present well with an excellent quality tumblemat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. You can watch it in youtube. Just type 'tumbling' in search column, then many links about tumbling will show up

      Delete
  15. Ada sodaraku yg butuh air tumble mat gini mba
    kayaknya aku mau rekomen artikel ini
    makasi mbaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. klik langsung ke link produsen air tumblenya ya.

      Delete
  16. Tumblemat membuat olahraga ringan di rumah jadi nggak malas lagi dilakukan. Kuy Mak bugarkan diri.

    ReplyDelete
  17. Jadi semangat olahraga nih, produknya keren banget sih ini, kualitas bagus ya!

    ReplyDelete
  18. Jadi penasaran sama detail matnya ini. Dan pastinya....penasaran pengen coba juga. Hahahah..beli woyy..beli~ #ngomongsamadirisendiri

    ReplyDelete
  19. cocok nih buat yang suka practice di rumah, apalagi zaman Pandemi gini ada anjuran untuk di rumah aja. Makin semangat olah raganya..

    ReplyDelete
  20. Punya mat keren kayak gini pastinya jadi makin semangat olahraganya ya. Ini buatan dari mana mbak?

    ReplyDelete
  21. Produknya bagus buat yoga nih ya mbak. Buatan US tapi dipasarkan Korea? Kalau gak salah sih hahaha... aihhh pasti membuat semakin nyaman berolahraga di rumah nih.

    ReplyDelete

Terima kasih untuk kunjungan & komentarnya ya. Jangan bosen mampir ke blog ini. Oya, jangan tuliskan link hidup pada komentar Anda.